Poklady mé růžové krabice

29. srpna 2010 v 18:16 | Darling |  z hlavy mé
Rozhodla jsem se napsat o mé růžové krabici, do níž uschovávám své poklady z cest nebo věci čistě necestovního druhu, ke kterým mě něco poutá. Je toho hodně, tudíž se prosím nelekněte, až kliknete na celý článek. Pusťte si k tomu nějakou hudbu, ať neusnete nudou. Otevírám krabici a jako první beru do ruky…

Z RODNÉ ZEMĚ ČESKÉ
Věc číslo jedna
·         Dvě pohlednice. Na jedné je fotografie Severočeského muzea v Liberci, na druhé tapiserie od Jana Hladíka, která se nachází v tomto muzeu. Navštívila jsem ho letos o prázdninách a byla nadšena z orchestrionů, které tam měli.

·         Dvě vstupenky na státní zámek Lemberk. Mám ráda hrady a zámky a jejich historii. Vždycky si říkám, když se procházím místnostmi těchto historických výjevů, že tudy, kudy se zrovna procházím já, se před mnoha lety procházeli titíž lidé, kteří jsou vyobrazeni na obrazech obklopující zdi místností. Dívám se na ně, oni zas na mne se zlomyslným výrazem ve tváři, jako kdybych byla vetřelec z dvacátého prvního století, jež jim přišel vykrádat majetek. Kdo ví, co tím chtěli malíři říci.

·         Brožura o libereckém centru Babylon.

·         Pozvánka na návštěvu hradů a zámků Libereckého kraje.

·         Brožura o skláři jménem Jiří Pačinek. Krásná sklárna a galerie v Lindavě.

·         Tři kamínky, které jsem sebrala u jakéhosi rybníka nedaleko Liberce. Je to upomínka na předminulé léto strávené s mou nejmilejší sestřenkou.

·         Barevná sklíčka z řeky Blanice. Šla jsem ji v gumákách proti proudu. Dříve na jejím toku stála sklárna. Odpadové sklo házeli skláři do této řeky.

·         Čtyři vstupenky do Poštovního muzea Vyšší Brod.

·         Brožura o Poštovním muzeu ve Vyšším Brodě.

·         Čtyři vysvědčení Velkého poštovního detektiva. Tuto poštovní zkoušku jsme skládali tamtéž.

·         Program Otáčivého hlediště Český Krumlov na rok 2009.

·         Vstupenka do Jihočeského muzea v Českých Budějovicích na výstavu Karla Klostermanna. Kouzelná výstava!

·         Brožura o vltavínech v Jihočeském muzeu.

·         Brožura o archeologické sbírce Jihočeského muzea v ČB.

·         Brožura o výstavě hub tamtéž.

·         Brožura o Jihočeském muzeu v Českých Budějovicích.

·         Vstupenka do muzea v ČB.

·         Tři vstupenky do Jihočeského divadla na operetu Karla Zellera Ptáčník.

·         Brožura o této operetě.

·         Program Hudebních slavností Emy Destinnové 2010, podle něhož jsem si vybrala zábavu 26. srpna večer - klavírní recitál Martina Kasíka. Nebudu zapírat, ani jedno oko nezůstalo suché.

·         Vstupenky na koncert Martina Kasíka.

·         Vizitka Ranch U Starýho kance v Hoslovicích. Dal mi ji jeden milý hospodský.

·         Vstupenka do středověkého vodního mlýna v Hoslovicích. Vřele doporučuji. Uvidíte nevídané! Uslyšíte neslýchané! To vše, dámy a pánové za pouhých 20 Kč za osobu! :) Mají tam krásné dřevěné postele s červenými pruhovanými peřinami.

·         Vstupenka do Národního divadla v Praze na balet Labutí jezero. Jela jsem tam s kamarádkou. Krásný zážitek. Bohužel, ona teď má jinačí zážitky v podobě pití a děvkaření, než aby chodila do divadla.

·         Brožura o výstavě Petra Dillingera, akademického malíře a grafika, v Malé galerii písecké Sladovny.

·         Životopis tohoto umělce.

·         Brožura o výstavě v Malé galerii písecké Sladovny o pěti významných spisovatelích - Hašek, Čapek, Seifert, Hrabal, Havel.

·         Vstupenka do písecké sladovny.

·         Vizitka Technického muzea Kopřivnice. Zaujal mne obrovský nápis OTEVŘENO DENNĚ, pod kterým se nacházel malými skoro nečitelnými písmenky napsaný nápis mimo pondělí.

·         Leták Technické muzeum Tatra.

·         Leták Lašské muzeum v angličtině a v němčině. Nebyla jsem tam, možná jednou tam zavítám.

·         Brožura o Emilu Zátopkovi v češtině, němčině a angličtině.

·         Brožura Muzeum řemesel Letohrad. Nebyla jsem tam, možná jednou tam zavítám.

·         Papírek, na kterém je obrázek první knihy na českém trhu pojednávající o poutní cestě do Santiaga de Compostela od Veroniky a Jitky Škvárových.

·         Leták Devatero kvítí aneb setkání bylinkářů ve Valašské Dědině. Mohlo to být zajímavé setkání.
·         Věc číslo dvacet šest

·         Pohlednice Valašské muzeum v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm. Bylo to tam kouzelné. V životě jsem neviděla tolik lahví slivovice najednou.

·         Pohlednice s areálem československého opevnění Hlučín-Darkovičky.

·         Brožura pojednávající o opevněních Hlučín-Darkovičky od pana Petra Kuchaře, který mi tuto brožuru vlastnoručně podepsal :)

·         Brožura o expozici loutkářských kultur v Chrudimi. Nebyla jsem tam, mohlo to být zajímavé.

·         Vylisovaná květina. Nevím, jak se mi to vzala. Možná jsem ji našla v nějaké knížce…

·         Čtyřlístek. Jednou jsem šla s kamarádem ze školy. Jdeme, jdeme, když v tom zvolá "Hele, čtyřlístek!" Dal mi jej na památku. Dodnes je mi záhadou, jak mohl rozpoznat čtyřlístek na vzdálenost dvou metrů.

·         Bible po mé prapraprababičce z roku okolo 1850.

Z CIZINY

·         Tyto věci se nacházejí pohromadě v papírovém sáčku s kresbou krakovského náměstí: dvě pohlednice s městem Krakov, leták krakovského zlatnictví, který jsem sebrala z parapetu jednoho omšelého domu, leták restaurace s názvem Smak Ukrainski vařící tradiční ukrajinskou kuchyni, kde se konají koncerty "muzyki ukrainskiej na zywo", a pohlednice z koncentračního tábora Osvětim a Birkenau.

·         Dva kameny. Jeden velký z Birkenau, jeden malý z Osvětimi. Trochu mi jde mráz po zádech, když si pomyslím, co má růžová krabice uchovává pod víkem.

·         Pohlednice se solnými doly Wieliczka, v jejímž pravém dolním rohu je k pohlednici připevněna jakási kulatá krabička s malými krystaly soli z těchto dolů.

·         Leták obchodního domu Lidl v polštině. Tři páry černých pánských ponožek za pouhých 14,99 zlotých. Nekupte to. Za 14,99 zlotých jsem se v Krakově najedla. Ponožky, nebo dobrý oběd? To je ta otázka, říkala jsem si. Ale jak jste si jistě přečetli, oběd zvítězil!

·         Vizitka restaurace Ringelnatz v malebném bavorském městečku Waldkirchen. Objednala jsem si 300 gramů špaget. Netušila jsem, že do těch 300 gramů započítávají i váhu talíře. Avšak celý oběd stál tolik, kolik bych u nás v životě nezaplatila (v levném slova smyslu).

·         Vizitka Sabinina květinového ráje opět ve Waldkirchenu.

·         Cenovka od bot zakoupených tamtéž. Musím do nich nosit tlusté ponožky, aby se o půl centimetru vytáhly, hehe.

·         Leták s nově vydanými německými knihami.

·         Dvanáct jakýchsi vizitek, nebo spíše kartiček v holandštině. Sebrala jsem je v našem "hotýlku" typu Formule 1. Na každé kartičce je vyobrazena nějaká pamětihodnost v Holandsku.

·         Mapa Amsterdamu, kterou nám na A4 formát papíru vytiskl sám pan průvodce.

·         Brožura o jednom horolezeckém centru v Holandsku. Další můj úlovek z Formule 1.

·         Brožura o jedné holandské restauraci. Další můj úlovek z Formule 1.

·         Brožura o Stedelijk Museum Alkmaar. Další můj úlovek z Formule 1.

·         Mušle o průměru 1 cm. Takových se v Amsterdamu válelo hodně.

·         Vstupenka do Atomia v Bruselu. Vzpomínám si, že jsem tam fotila každou blbost, například zábradlí, výtah, červený flek na podlaze, ochranku… :)

·         Brožura o Atomiu.

·         Dvě pohlednice bruselského náměstí.

·         Leták pitné vody z New Yorku s názvem Glaceau vitamin water. To bylo takhle jednou v Bruselu. Uviděla jsem jakási dvě děvčata stát u kola štěstí. Buď jsem si mohla vytočit jednu ze sedmi druhů vody, nebo odejít s prázdnou. Postupně dav přibýval na síle. Nakonec se u kola sešlo na padesát lidí. To už děvčata od kola štěstí nevydržela, nechala kolo kolem a začala rozdávat pití bez točení.

·         Mapa Paříže, na jejíž "titulní straně" je vyobrazena dívka z profilu. Na hlavě jí stojí Eiffelova věž, která je k její hlavě připevněna stuhou v barvách francouzské vlajky. Ach, ti Francouzi.

·         Kameny. Jenou takhle dopoledne jsem se procházela ve Versailleských zahradách, a protože hmotnou vzpomínku v podobě tohoto zámku jsem si odnést nemohla, nehledě na to, že by se mi do krabice vzpomínek ani nevešla, vzala jsem si tři kamínky ze země, po které se před mnoha lety procházela například Angelika, lady Hammiltonová, francouzský královský rod a další. Tyto kamínky jsou ovšem u nás v Česku nevídané. Vypadají jako pazourky. Jestli by se mezi vámi našel nějaký geolog, či něco na ten způsob, zašlu fotografii, i když nevím, jestli z té se dá něco vyčíst.

·         Pařížské Malinové sušenky vypadající přesně jako sušenky Pims. Koupila jsem je za necelé euro.

·         Mapa muzea Louvre. Ani týden by mi nestačil na prohlídku všech oddělení, natož pak jeden den, který jsem tam strávila.

·         Dvě pohlednice z Louvru i s účtenkou. Vydřiduši! Dala jsem za ně dvě eura dvacet.

·         Plán kouzelného města rakouského, Vídně, s přehledem muzeí.

·         Brožura o výstavě Alfonse Muchy ve vídeňském Belvederu. Bylo to tam kouzelné.

·         Modrá dřevěná pastelka z vídeňského Přírodně-historického muzea.

·         Program výstav v Belvederu na červen - listopad 2009.

·         Brožura o výstavě s názvem "Freunde" v Belvederu.

·         Tři vstupenky do Belvederu ze dne 30. 5. 2009.

·         Brožura o výstavě van Gogha ve vídeňské Albertině. Nemám ráda davy v muzeích. Všichni se lepí na všechny, člověk pomalu na nic nevidí…

·         Tři vstupenky do Albertiny ze dne 30. 11. 2008.

·         Brožura o koncertu Mozarta a Strausse ve Vídni. Dal mi ji jeden pán v bílé kudrnaté paruce a růžovém "kaftanu".

·         Obal od bonbonu Mozart-Kugel.

·         Červená igelitová taška s podobiznou Mozarta a bonbonů Mozartkugel.

Gratuluji těm, kteří došli až na konec!
Věřili byste, že tohle všechno se vejde do této krabice? A to není plná, přátelé!
(pro velikostní porovnání jsem na víko umístila cd)
...

2 lidé ohodnotili tento článek.